Tænk, hvis dit arbejdsliv i 2012 blev en temafest!

Udskriv til printer / Send artiklen til ven

Jeg elsker temafester, og julen er en af dem. Der er bestemte retter, farver, sange, historier og traditioner, der hører sig til – og det gør det ligesom letere at holde jul (selv om der også er mange moderne dilemmaer involveret, når familier mødes).

Tænk, hvis vi skulle finde på det hele fra bunden. Overveje om vi skulle åbne 48 eller 3 låger i kalenderen, fejre advent om mandagen eller om fredagen, have skaldyr eller kinesisk til aftensmad juleaften, købe en valnøddegave eller en paranødgave til desserten, pynte et birketræ eller et bonsaitræ og synge rock’n’roll eller musical-sange, mens vi gik rundt om det. Eller måske lagde os ned under det …

Det letter i den grad, når vi (nogenlunde) ved, hvad vi skal. Også til jul.
Det samme gælder faktisk i vores arbejdsliv.

Hvis vi hele tiden dyrker alt det, vi kan, bliver det hurtigt hårdt og uoverskueligt. For hvor er der meget, vi kan, allesammen – og hvor er der mange, der kunne have glæde af det. Pyh.

Hvis vi i stedet dyrker det, vi vil og dem, vi vil, bliver alting lettere. Måske endda ligefrem sjovt. Som at være værtinde ved sin egen temafest, hvor omdrejningspunktet er enkelt og i tråd med det, der falder os naturligt.

Hvad ville det betyde for de idéer, du ville få?
Det du ville bidrage med?
Dem du ville arbejde med og for?
De tanker, du ville have om at skulle begynde igen efter juleferien?
Hvad ville temaet være?

Husk, bare fordi du kan, betyder det ikke, at du skal!
Godt nyt(arbejds)år.

Hvilket tema ville du give dit arbejdsliv, hvis det var en temafest? Hvordan skulle det foregå? Og hvem skulle med? Skriv meget gerne en kommentar i kommentarfeltet nedenfor…

 Besøg Lines egen hjemmeside her.

Om Line Dahl

Line Dahl er selvstændig med egen virksomhed, linedahl.dk, hvor hun guider virksomheder til at skabe succes med deres budskab, og sammen med Jette Bulck desuden drivkraften bag Karrierekald.dk - den nye vej til din rette hylde.

Kommentarer

  1. Temafest for 2012 – I love it ♥. Jeg lavede for år tilbage en Steff Houlberg 80’er fest-kampagne med pink, neon, benvarmere, Dirty Dancing etc…. de fede tider ♥. Med Feminine Sales Power som udviklings-anker genopliver jeg de gode gamle minder :-)

Skriv en kommentar...

*