Sælg dit budskab ind med “det er ligesom”-modellen

Udskriv til printer / Send artiklen til ven

Vi har fået Zaptor-tv herhjemme. Tror jeg. Det er mest min mand, der går op i det. Jeg er egentlig lidt ligeglad. Indtil den dag, han brugte “det er ligesom”-modellen. Så fik han mig med.

Han havde opdaget en ny feature, men i stedet for at forklare mig, at vi nu ved at trykke på den og den og den knap på fjernbetjeningen kunne komme ind i et arkiv med alle de film, der for nylig var blevet vist på en kanal (kan du mærke, hvordan du begyder at kede dig nu … men hæng lige på) sagde han bare:

“Skat kom og se, det her er ligesom pay per view – bare uden pay”.

Det virker. Og du kan også bruge “det er ligesom”-modellen, næste gang du skal sælge et budskab ind til nogen, som:

– ikke har tid til den lange forklaring
– ikke er interesseret i den lange forklaring
– ikke forstår den lange forklaring
– ikke kan huske den lange forklaring
– ikke tænder på den lange forklaring
– har hørt den lange forklaring før og stadig ikke kan formidle den videre.

Eksempler kunne være:

Den her pr-plan kommer til at virke ligesom en kattelem midt i vores udfordringer
Det her tiltag vil virke på vores morgenmøder, ligesom kanel virker på havregrød
Den her samarbejdsmodel er ligesom en lysregulering bare uden rødt lys
Det her salgstrick virker ligesom Rexona, bare uden den dårlige duft
Får vi ikke det her strategiværktøj, vil vi stå ligesom en murer uden mørtel

Find selv på flere. Eller gør ligesom du plejer.
God arbejdslyst.

Hvordan sælger du dine budskaber ind? Har du et eksempel på en metode, der har virket for dig eller en andre? Skriv meget gerne en kommentar nedenfor…

 Besøg Lines egen hjemmeside her.

Om Line Dahl

Line Dahl er selvstændig med egen virksomhed, linedahl.dk, hvor hun guider virksomheder til at skabe succes med deres budskab, og sammen med Jette Bulck desuden drivkraften bag Karrierekald.dk - den nye vej til din rette hylde.

Skriv en kommentar...

*