Demokratisk stylecoaching uden begrænsninger

Udskriv til printer / Send artiklen til ven

Den rigtige tøjstil er essentiel i et samfund, hvor vi skal og vil yde vores bedste, både privat og på arbejde… Og vi vil alle være unikke! Når vi har den rigtige tøjstil, der passer til den, vi virkelig er, øger vi vores selvtillid og dermed vores gennemslagskraft. That’s a fact!

Som stylecoach går min passion ud på at hjælpe andre mennesker med deres tøjstil. Jeg hjælper dem med at finde deres rigtige stilkerne og få deres indre til at matche deres ydre. Med min hjælp kommer deres personlighed til udtryk og kan på denne måde gøre et positivt indtryk på dem selv og andre. Gennem deres tøjstil viser jeg dem, hvem de er. Og den glæde de får ud af det, gør mig glad. Deres øgede sevlværd fylder mig med god energi. Det er jo fantastisk, at jeg kan gøre en forskel med den ”x-faktor” jeg har eller sagt på anden vis – den gave jeg er født med.

For mig handler det ikke ”kun” om at tjekke en garderobe, shoppe med en eller give tips & tricks til deres tøjstil; det handler bestemt ikke kun om tøjet. For mig handler det mest om at kigge ind i folks indre, mærke personen og intuitivt vise hende eller ham vejen til et bedre ”jeg” i harmoni med sit udseende, uanset om personen er lille, stor, gammel, ung, tyk eller tynd, gravid, syg osv.

Folk spørger mig tit: ”Hvad er din målgruppe?”.  Og jeg bliver ved med at svare: ”Jeg har faktisk valgt, at ikke har en. Jeg har dog beskrevet en i min mission, men jeg vælger ikke at begrænse mig selv med den”. Så får jeg straks at vide, at: ”man skal have en målgruppe, hvis man vil opnå succes i sin forretning som selvstændig… Det bliver du nødt til at finde ud af!”…

Nu skal jeg lige sige, at jeg er uddannet Cand. Merc. i business og økonomi med specialisering i marketing, salg og eksport. Så jeg ved godt, hvad det betyder at definere sin målgruppe. Men i mit tilfælde som stylecoach har jeg tit tænkt: ”Skal jeg virkelig begrænse mig selv og de andre mennesker, dem jeg potentielt kunne og ville hjælpe, fordi jeg har defineret en målgruppe, der ikke inkludere dem?!”

”Desværre er du 75 år gammel og mand, og derfor er du ikke en del af min målgruppe, så gamle mand, jeg kan ikke hjælpe dig!”…

Jeg har netop set en kort reportage i nyhederne i går på TV2 Østjylland om nogle ældre mennesker, der deltager i en fest for ”singler”. Jeg sagde straks til min kæreste, at det kunne være vildt sjovt og spændende at style dem til festen. Og på denne måde øge deres chance for at finde ny kærlighed.

Derfor har jeg bestemt, at min målgruppe er: ALLE! Kvinder, mænd, ingen aldersbegrænsning (kan man ikke se godt ud, selvom man er 85 år gammel?), rige eller fattige, hjemmegående eller med karriere, syge eller raske… alle. Fordi jeg kan og vil hjælpe alle.

I stedet for at have en bestemt målgruppe, så har jeg valgt at specialisere mig i nogle områder, der måske ligger tættere ved mig, og det jeg selv oplever:

  • Kvinder med børn og karriere
  • Gravide og nybagte mødre. Jeg er selv gravid i 8. måned og har en pige på 5 år i forvejen, så jeg kender godt følelsen
  • Singler (mænd eller kvinder), der gerne vil på date, som jeg ”gør klar til dating”. Har selv fundet min kæreste til mit andet barn på et dating-site
  • Kræftramte kvinder. Heldigvis har jeg ikke personlig været ramt af en alvorlig sygdom, men har dog været ramt af stress tidligere, og ved godt hvor svært det er at have sig selv med, når man har det dårligt
  • Kvinder eller mænd, der er jobsøgende eller på vej videre i deres karriere. Er selv blevet fyret to gange… før jeg endelig bestemte mig til at springe ud i en ”selvstændig” karriere.

Som I kan se, er karrieremødre et af mine yndlingsemner, og jeg glæder mig til at skrive om og med jer, til at komme med gode råd om og idéer om mode og stil, til at vejlede jer om jeres tøjstil, makeup og hår, og til at udfordre jer på en ærlig, men samtidig også på en fransk anti -jantelov-agtig måde, som jeg håber, I vil finde forhåbentligt sjov og inspirerende.

Og husk nu på: “Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society”, Mark Twain

På gensyn!

Michele Christensen, stylecoach

Besøg Micheles egen hjemmeside her.

Om Michele Christensen

Michele er stilkonsulent og personlig shopper. Hun er uddannet cand. merc., tøjdesigner fra SupdeMode i Lyon og stylecoach fra Stylewise Academy. Hun er franskmand men har boet i DK siden 1998 og bor i dag i Århus med sin kæreste og to børn.

Skriv en kommentar...

*